2015 DAG 2 – EAST – Jag ser det…

..snöa, vi såg det snöa, det var väl roligt hurra!?

Ja, så var det faktiskt denna morgon. När vi rullade upp rullgardinen så snöade det sidledes utanför fönstret. Vart tog solen vägen hallå! Den måste ha gömt sig bakom det dimmiga fjället…

Efter en god frukost samt packning av matlåda samlades vi för morgonbön, packade och klara för vandring. Vi upptäckte snart att det där med extragrejer i ryggsäcken när man ska ut i (fjäll)naturen är rätt bra att ha. Man behöver mer än vad man tror när man ska vandra! Ett par extra strumpor, en varm tröja, och såklart – kläder efter väder och aktivitet! Trots den kalla temperaturen på +3 så blev det varmt under regnjackan efter att ha börjat vandringen.

Vi är ju ett tufft gäng som klarar regn, så det tog inte lång tid innan vi kom fram till destinationen; Nulltjärn! När vi kom fram tog vi plats där det fanns vindskydd och lite torrare mark, med utsikt över den fina sjön. Istället för snö fick vi nu bara regn, men det blev ganska snabbt kallt att inta matsäcken utomhus, så vi stannade inte så länge..  vi fortsatte vår vandring hemåt!

Väl hemma fick vi en liten paus innan vi fick se OS-elden tändas av Othena, som invigde Ottsjö-Spelen för i år! De fyra lagen fick tillsammans hitta på lagnamn, göra en maskot och komma på en hejaramsa. Efter en heldag ute var det skönt att få ta en stund i bastun och badtunnan innan middagen, som blev fisk i en ljuvlig sås med potatis och sallad.

Vi har hunnit med massor idag, till och med en lektion efter middagen! Vi pratade symboler – i vår vardag (appar på våra smartphones t.ex.!) och vilka symboler som finns inom kristendomen och kyrkan. Sedan fick vi efter kvällsfikat uppleva en meditationsövning som handlade om vårt armband vi använder oss av här på lägret, frälsarkransen.

Nu är det läggdags, trots att solen aldrig går ner… men imorgon är en ny dag med nya upplevelser här i fjällen! Tjolahopp!

Det här inlägget postades i Ottsjö 2015 East. Bokmärk permalänken.